7.3 Instellen van je openingstijden
Je kunt voor elk schema standaard openingstijden instellen. Een standaard schema ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
In dit voorbeeld is de onderneming open op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Op zaterdag en zondag is de onderneming de hele dag gesloten.
Legenda
De kleuren in het openingstijden-gedeelte hebben de volgende betekenis:
■ Pauze
■ Gesloten
■ Geopend
■ Audiobericht actief
■ Doorschakeling actief
■ Voicemail actief
Openingstijden aanpassen
Je kunt openingstijden voor een bepaalde dag aanpassen door te klikken op het icoontje (drie horizontale puntjes) rechts naast de tijdbalk van die dag.
In het keuzemenu kies je dan voor ‘Bewerk openingstijden’.
Er wordt dan een pop-up geopend.
Hier selecteer je een tijdslot door op de balk te klikken. Het tijdslot dat je hebt geselecteerd wordt iets hoger weergegeven en er staat een pijltje boven. Je kunt nu:
- De tijd (van/tot) aanpassen
- De status aanpassen (geopend, gesloten, pauze)
- Een audiobericht selecteren (de beller krijgt dit audiobericht te horen)
- Een doorschakeling selecteren (de beller wordt doorgeschakeld naar de gekozen contactpersoon)
- Een voicemail instellen (dit is ter vervanging van een evt. doorschakeling)
- Het tijdslot verwijderen
Let op! Pas als je één of meer tijdsloten hebt ingesteld voor de hele dag (24 uur) kun je de openingstijden voor die dag opslaan. Mis je een dag of een gedeelte van een dag? Dan kun je een nieuw tijdslot toevoegen door te klikken op de knop Nieuw tijdslot maken.
Ook nu geldt dat je de openingstijden pas kunt opslaan als je voor de hele dag tijdsloten hebt ingesteld.
Je kunt er ook voor kiezen om de knop Autofill te gebruiken, dan worden alle lege stukken automatisch opgevuld met een gesloten tijdsblok, deze kan je daarna dan weer aanpassen.
Mogelijkheden voor het instellen van openingstijden
Bij het instellen van je openingstijden heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt kiezen uit de volgende opties:
- Bewerk openingstijden: hier kun je de openingstijden aanpassen
- Info updaten: hier kun je de naam, de start- en de einddatum van de uitzondering aanpassen
- Instellingen kopiëren: hier kun je snel de openingstijden van een andere dag kopiëren naar een andere dag
- Uitzondering kopiëren: hier kun je een uitzondering kopiëren naar een ander schema
- Snel instellen: hiermee kun myDstny de openingstijden automatisch (snel) laten invllen
Het controleren van je ingestelde openingstijden
Je kunt je ingestelde openingstijden controleren door op de knop Check configuratie te klikken. Het systeem gaat dan eenzelfde verzoek simuleren als dat er gebeld wordt door de centrale, je ziet dan in een pop-up welke instellingen er gebruikt worden op het moment van checken.
Een template instellen
Bij het maken van je schema, kan je achteraf ook een template instellen. Deze template wordt gebruikt bij het aanmaken van een nieuwe uitzondering.
Je kunt je standaard template aanpassen door op schema bewerken te klikken. Je kunt dan kiezen uit alle ingestelde dagen zoals je uitzonderingen en feestdagen. Onder het kopje Info kan je ook je ingestelde template terugvinden.