Skip to main content

Login om het menu te kunnen zien.

7.3 Instellen van je openingstijden

Je kunt voor elk schema standaard openingstijden instellen. Een standaard schema ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

openingstijden.jpeg

In dit voorbeeld is de onderneming open op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Op zaterdag en zondag is de onderneming de hele dag gesloten.

Legenda

De kleuren in het openingstijden-gedeelte hebben de volgende betekenis:

  Pauze
  Gesloten
■  Geopend
  Audiobericht actief
■  Doorschakeling actief
■  Voicemail actief

Openingstijden aanpassen

Je kunt openingstijden voor een bepaalde dag aanpassen door te klikken op het icoontje (drie horizontale puntjes) rechts naast de tijdbalk van die dag.

change.jpeg

In het keuzemenu kies je dan voor ‘Bewerk openingstijden’.

menuopen.jpeg

Er wordt dan een pop-up geopend.

voicemailopen.jpeg

Hier selecteer je een tijdslot door op de balk te klikken. Het tijdslot dat je hebt geselecteerd wordt iets hoger weergegeven en er staat een pijltje boven. Je kunt nu:

  • De tijd (van/tot) aanpassen
  • De status aanpassen (geopend, gesloten, pauze)
  • Een audiobericht selecteren (de beller krijgt dit audiobericht te horen)
  • Een doorschakeling selecteren (de beller wordt doorgeschakeld naar de gekozen contactpersoon)
  • Een voicemail instellen (dit is ter vervanging van een evt. doorschakeling)
  • Het tijdslot verwijderen

Let op! Pas als je één of meer tijdsloten hebt ingesteld voor de hele dag (24 uur) kun je de openingstijden voor die dag opslaan. Mis je een dag of een gedeelte van een dag? Dan kun je een nieuw tijdslot toevoegen door te klikken op de knop Nieuw tijdslot maken.

Ook nu geldt dat je de openingstijden pas kunt opslaan als je voor de hele dag tijdsloten hebt ingesteld.

Je kunt er ook voor kiezen om de knop Autofill te gebruiken, dan worden alle lege stukken automatisch opgevuld met een gesloten tijdsblok, deze kan je daarna dan weer aanpassen.

Mogelijkheden voor het instellen van openingstijden

Bij het instellen van je openingstijden heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt kiezen uit de volgende opties:

  • Bewerk openingstijden: hier kun je de openingstijden aanpassen
  • Info updaten: hier kun je de naam, de start- en de einddatum van de uitzondering aanpassen
  • Instellingen kopiëren: hier kun je snel de openingstijden van een andere dag kopiëren naar een andere dag
  • Uitzondering kopiëren: hier kun je een uitzondering kopiëren naar een ander schema
  • Snel instellen: hiermee kun myDstny de openingstijden automatisch (snel) laten invllen

Het controleren van je ingestelde openingstijden

check.jpeg

Je kunt je ingestelde openingstijden controleren door op de knop Check configuratie te klikken. Het systeem gaat dan eenzelfde verzoek simuleren als dat er gebeld wordt door de centrale, je ziet dan in een pop-up welke instellingen er gebruikt worden op het moment van checken.

checkpop.jpeg

Een template instellen

template.jpeg

Bij het maken van je schema, kan je achteraf ook een template instellen. Deze template wordt gebruikt bij het aanmaken van een nieuwe uitzondering.

Je kunt je standaard template aanpassen door op schema bewerken te klikken. Je kunt dan kiezen uit alle ingestelde dagen zoals je uitzonderingen en feestdagen. Onder het kopje Info kan je ook je ingestelde template terugvinden.